woensdag 26 juni 2013

Battle: Essence vs. NYC Eyeliner Pen!

Hoi lieve lezers!


Ik vind zelf 2 producten vergelijken erg leuk, en heb de indruk dat jullie dat ook vinden! Dus vandaar een nieuwe BATTLE!

Vandaag zet ik twee eyeliners tegenover elkaar; de Essence Eyeliner Pen en de NYC High Definiton Liquid Eyeliner. 2 budgeteyeliners dus!
Zo zien ze er uit;


Beiden hebben ongeveer dezelfde verpakking. Ik vind die van NYC er net iets 'strakker' uitzien. Hier heb ik ze even opengemaakt;


De Essence is wat vaker gebruikt, wat je misschien ook kunt zien aan de punt van het stiftje. Het stiftje van Essence is iets langer, en voelt wat zachter aan. Het puntje van de NYC is vrij hard. Ik heb ze eerst geswatcht op m'n hand;


Het linkse streepje is van Essence, de rechtse NYC. Beiden strakke streepjes, maar die van Essence is wat zwarter. Ook lijkt die van NYC 'dunner' te zijn, ik zie nog wat van m'n hand door het streepje lijkt het. Is dat op m'n ogen ook zo?
Ik heb gepoogd met beiden een mooie winged eyeliner te maken (één van mijn favoriete looks);


Links op de foto zie je NYC, rechts Essence. Je ziet het niet meteen op de foto, maar die van NYC is iets 'rommeliger', hij is niet zo strak als de wing van Essence. Dit komt doordat hij, net zoals op m'n hand, niet meteen helemaal dekt. Of dit door de eyeliner zelf of het hardere puntje komt, durf ik niet te zeggen. Ik heb ook een foto met m'n ogen dicht genomen;


(mooie wing, al zeg ik het zelf...)
De linkerkant (NYC) lijkt een ietsje minder intens zwart. Ik heb geen primer of oogschaduw op! Dan kunnen we goed zien hoe goed de eyeliners van zichzelf blijven zitten.
Dit is een paar uur later;


Op deze foto is iets duidelijker te zien dat de NYC meer donkergrijs, en de Essence zwart. Ook lijkt de linkse kant iets meer 'gesmudged' ( = uitgeveegd) te zijn. Hmmm...

Dit is de laatste foto, het einde van de dag!


Hello shiny!
Deze foto is met een flits genomen, zoals jullie kunnen zien.
De Essence lijn ziet er prima uit vind ik, nog mooi zwart en op z'n plek.
De NYC daarentegen... hij is duidelijk een beetje gesmudged en er zit zelfs een beetje eyeliner in m'n crease. ( = vouw tussen ooglid en wenkbrauwbot) Niet zo fijn dus, helaas!

Conclusie;

 

And the winner is... ESSENCE!

Een vrij duidelijke winnaar is dit, hij is echt zwart en zit nog precies op z'n plek. De NYC is eerder donkergrijs (ondanks de naam; Extra Black...), brengt moeilijk aan en blijft niet goed zitten. Op de verpakking stond nochtans; 'Lasts up to 10 hours'... Helaas maakt deze NYC eyeliner z'n beloftes niet waar en eindigt hij dus als 'loser' in deze battle. Erg jammer, want zoals jullie eerder konden lezen ben ik van de NYC All Day Long Smooth Skin Foundation erg onder de indruk!
Maar bij elk merk zitten natuurlijk goede en iets minder goede producten! Volgende keer beter, NYC. :) Ik blijf voorlopig bij de Essence Eyeliner plakken!

Héél erg bedankt weer voor het lezen!!
Tot snel!





 

2 opmerkingen:

  1. Ik vind de pigmentatie van beide wel een beetje tegenvallen, om komt dat door de foto?
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De pigmentatie is van beiden inderdaad niet 100%.
      De Essence is wel gewoon zwart, maar er zijn nog veel zwartere eyeliners. :) Ik heb er helaas nog geen écht super zwarte gevonden in een stift-vorm.

      Xx

      Verwijderen