dinsdag 18 juni 2013

Battle: Hema Vs. Essence oogschaduwbasis!

Hoi allemaal!


Vandaag is het tijd voor mijn eerste 'Battle'! Dit is een vergelijking tussen 2 (bijna) dezelfde producten van verschillende merken.

Vandaag vergelijken we 'Hema Eyeshadow Base' en 'Essence Colour Arts Eye Base'.
Dit zijn de producten;


(ongeveer) hetzelfde product, hele andere verpakking. De Essence is een tubetje waar je het product uit moet knijpen, de Hema heeft een applicator, zoals te zien is op volgende foto;


Er was voorspeld dat het een zeer warme dag ging worden, dus dat leek me ideaal om te kijken hoe beide producten blijven zitten! Ik heb ze beide geswatched op m'n hand;

Links Essence, rechts Hema. Die van Essence is een stuk vloeibaarder, en voelt ook plakkeriger aan!
Hier zitten ze op m'n ogen;


Op m'n rechtse oog (links op de foto) zit de Hema, en op m'n andere -uiteraard- de Essence. Je ziet niet echt veel verschil. Die van de Hema brengt wel iets makkelijker aan omdat ie wat dikker is en niet zo plakkerig! Ik heb ze even laten opdrogen en toen m'n ogen verder opgemaakt;


Jep, ik weet dat de rechtse kant iets minder fel is. Dat heb ik later bijgewerkt. :) Ook met de oogschaduw zie je niet echt verschil. Dit was m'n 'full make up-look' vandaag;


Lekker licht en zomers! Sorry voor de iets wazige foto's trouwens. Deze zijn allemaal met m'n gsm gemaakt. Op volgende foto zaten we ongeveer op de helft van de dag. Het was dus écht warm! Ik ben naar het werk en terug gefietst, en heb een paar uur gewerkt dus zweten!


Glimhoofd! Ik heb na deze foto meteen bijgepoederd. :-) Ik zag meteen wel aan m'n linkeroog (rechts op de foto- de 'Essence-kant') meer oogschaduw in m'n vouw dan aan de linkerkant. Zien jullie het ook??
Volgende foto is aan het einde van de dag, vlak voor ik m'n gezicht gereinigd heb. Na een hele dag werken, fietsen, in de zon zitten en spelen met m'n dochter!


Ik heb 'm expres met de flits genomen, zodat 'imperfecties' duidelijker te zien zijn. (zoals m'n rommelige wenkbrauwen, iehhhh!) Ik moest lang en goed turen, maar ik vind uiteindelijk dat m'n Hema-oog er nét iets beter uitziet dan m'n Essence-oog. Wat vinden jullie?

 

Conclusie;


And the winner is.... Hema!


Ik moet zeggen dat ik in beide producten wel iets teleurgesteld ben, geen van beiden hebben het echt goed gehouden. Maar het was ook wel een ERG warme dag! Ik kies die van de Hema, omdat de oogschaduw aan de Essence-kant toch wel iets sneller in m'n vouw ging zitten. En ook de consistentie van die van de Hema vond ik iets prettiger werken!

Welke oogschaduwbasis zouden jullie iemand aanraden?


Bedankt weer om even te komen kijken, hopelijk tot een volgende keer!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten